frenzz

Saturday, October 2, 2010

bErAkHIRnYA cINTA sEoRANg tEmaN

Hari ini tak banyak kerja yang perlu aku siapkan…(mmg la tak bnyak ,kan hujung minggu...cuma perlu ciapkan asgment pn.rafida jela...kui3 ).....

Semalam ada seorang kwn aku memberitahu aku yang dia dah putuskan hubungan dia dengan kekasihnya. Kasihan tul aku kat dia ne. Dia seorang yang baik dan amat menyayangi kekasih dia. Selama ini dia selalu gak meluahkan rasa kecewa dia kat aku. Selama ini dia banyak bersabar dengan karenah kekasih dia. Kekasih dia berskandal dengan org lain pun dia masih mampu bersabar. Kalau berskandal saja, kira oklah sikit. Tapi kalau dah hingga ke ranjang, punyalah sakit hati. Bukan sekali, tapi banyak kali.Dahlaaa bf dyea sangup jatuhkan maruah dyea....aq kalau jmpa mamat nie,,mmg aq sumpah habis habis r... Tulah sebab aku kata dia ne mmg seorang yang penyabar sesangat.

Aku dah pernah sarankan agar dia tinggalkan saja kekasih dia tu, tapi dia masih tak nak. Dah cinta katanya. So, dia kena bersabar. Tapi sampai bila dia harus bertahan? Kali ini tahap kesabaran dia dah sampai ke puncaknya. Akhirnya dia sendiri yang memutuskan perhubungan tersebut. Aku gembira gak bila dia maklumkan kat aku pagi semalam yang segalanya dah berakhir. Aku bukan suka nengok dia gagal dalam percintaan, tapi wat apa lah nak bercinta dengan orang yang tak pernah hargai apa yang ada. Segala pengorbanan semua sia2 belaka. Mmg buang masa. Kalau harta yang dikorbankan tak apalah, tp kalau dah masa mcm ner nak dikembalikan. Huh!

Tapi kalau difikir secara positif, ada baiknya juga kita pernah dikecewakan. Sekurang-kurangnya kita pernah merasa mcm mana sakitnya apabila kita dikecewakan. Kita menjadi lebih tabah. Manalah tahu suatu hari kita akan dikecewakan semula. Kecewa tu mmg lah aka nada bila dikecewakan, tetapi kita dah biasa dan tahu bagaimana nak kawal emosi kita. Kita gunakan pengalaman yang pernah kita lalui sebagai kekuatan.

Kalau kita lihat dari hal menghargai pasangan, kebanyakan orang mmg tak pernah hargai pasangan yang dah ada. Waktu ada di depan mata, benda tersebut seolah-olah tak ada nilai. Apa yang pasangan kita lakukan untuk kita seakan-akan perkara kecil yang boleh kita lakukan sendiri. Kita lupa akan betapa tingginya nilai perkara tersebut. Tetapi bila dah hilang, barulah sedar akan betapa benda tersebut tersangat berguna. Nak ambil semula, dah terlambat lak. Putih mata lah jadinya. Padan muka.

Bila mmbr aku beritahu aku yg dia dah putus dengan kekasihnya, teringat lak aku akan apa yg pernah terjadi kat aku suatu masa dahulu. Aku tahu mmbr aku tu merasa kecewa dengan kesudahan perhubungan dia dgn kekasihnya. Bayangkan dah 1tahun 9 bulan perhubungan tersebut terjalin. Kesudahannya sungguh menghampakan. Sapa tak kecewa.

Apa-apa pun, aku berdoa agar mmbr aku ini akan tabah dengan segala apa yang dia alami pada saat ini. Kuatkanlah diri awak. Esok, luas atau hari2 mendatang, pasti akan hadir seorang insan yang jauh lebih baik dari bekas kekasih awak. Amen…… akak mesti tabah ea...esham tak pernah rasa apa itu cinta ,,tapi esham tahu apa yang akak rasa...


~ by sham journey on october 2, 2010.

2 comments:

Anonymous said...

nipu...!

hisyam said...

nie boleh djadkan teladan buat kita semua ..>>>