frenzz

Friday, January 21, 2011

pengembaraan paling jauh adalah perjalanan kita menghadapi liku liku kehidupan di maya ini.mendesak dan meminta kita menjadi insan yang tabah demi mencapai setitik madu kebahagiaan yang manis.Nikmatilah ia selagi kita mampu mendapatkanya ,dan ,jangan sesekali berputus asa,andai tiba tiba kita tertelan hempedu kedukaan yang pahit .Kerana ituadalah penawar yang akan memberi kita segunung kekuatan untuk meneruskan pengembaraan yang hakiki ini...


MeNgaPa HiDup tIdak adil ???


Yang menilai adil atau tidak itu sebenarnya kita sendiri, yg terkadang tidak puas dg apa yg kita dapatkan. kalau kita menilai org lain beruntung, itu karna penilaian dari luar saja,kita tdk tau kekurangannya.atau org tsb menutupi kekurangannya.sehingga tampak sempurna dimata kita.sebenarnya banyak yg kita miliki tapi tidak dimiliki org lain,begitu juga sebaliknya. jadi semua org memiliki kekurangan dan kelebihan. kadang manusia hanya mengeluh kekurangannya saja tapi tidak bersyukur dg kelebihan yg dimilikinya . karna manusia hanya melihat kelebihan org lain yg tdk kita miliki. padahal kita juga punya kelebihan yg belum tentu org lain miliki.


p/s:hargailah apa yang kita ada.....jangan bila kehilanganya,baru kita menyesal...

6 comments:

Rayyan Rayqal said...

p.s.s : hargailah orang yang menghargai kita
daripada menghargai orang yang langsung tidak menyedari wujudnya kehadiran kita :)

hisyam said...

izzie:i like ur statement....statemnt berani mati..wah9

scya lollita said...

wuuu. tak perlu menyesal dengan apa yang kita hilang,sebab yang hilang itu akan terganti dengan yang leih baik . yakin dengan setiap hikmah (:

scya lollita said...
This comment has been removed by the author.
Ieqa Swetluv said...

menghargai apa yang ada buat kita rasa lebih bersyukur

Bungasunti-Maternityandnursing said...

argai.hilang mnangis xguna~ hehe