frenzz

Friday, November 30, 2012

SAkit PErut

Entri nie nampak simple tapi amat bermakna untuk aku,,sbab aku tulis entri nie khas untuk "Capital A"..sbab dia cakap dia sakit perut muntah2,,aku gaklaa ann mesti food poisning nie... kesian dia ,,asyik muntah2 jerp...aku doakan dia agar cepat sembuh,,,
setelah aku blogwalking beberapa minit jmpalahh cara cara nak hilangkan sakit perut yg agak relevan dan boleh pakai,,, antara petua patua untuk hilngkn sakit perut yang boleh diamalkan kpada mngsa skit perut nie bnyakkkk yg aku jumpa antaranya.....


1. Ambil beberapa helai daun jambu batu yang masih muda
2. Kunyah daun jambu batu tersebut dan telan airnya.
3. Bancuh tea pekat kosong tanpa gula bersama air suam (diminum)
4. Petua lain ambil bawang merah dan ramas-ramas pada bahagian pusat. Lakukan beberapa kali dan anda pasti akan berasa lega sendiri

Ada sesetangah orang amat sesuai dengan ubat herba cina tu Pil Chi Kit Teck Aun :) kena sekampit Insyaallah rasa sakit perut itu akan beransur hilang... kalau tak tahan juga selebihnya sila dapatkan rawatan susulan daripada Doktor :)

kredit to aku anak pahang for the info...

No comments: